Vanliga frågor & svar | Städax Fönsterputs

Frågor & svar

Här hittar du vanliga frågor och svar som våra kunder frågat. Kolla gärna om svaret på din fråga finns här, tveka inte att kontakta oss annars.

Fönsterputsning

Vi erbjuder abonnemang på fönsterputs. Ett sådant abonnemang innebär att vi kommer och putsar dina fönster 6 gånger per år, eller oftare, helt efter dina önskemål. Efter varje putsning skickar vi ett sms eller mejl med kvitto.

Då kommer vi per automatik på en månadsintervall och putsar utvändigt, till exempel februari, april, juni, augusti, oktober och december.

Om man någon av dessa månader önskar även invändig puts så kontaktar man oss för bokning av en tid innan den aktuella månaden.

Efter vi har putsat utvändigt så lägger vi en lapp i brevlådan med datum, och namn på putsaren som utfört jobbet.

Abonnemanget har ingen bindningstid eller uppsägningstid, och vi fakturerar efter varje utförd puts.

Avbokning eller förändring av sin utvändiga abonnemangsputs måste göras senast 7 dagar innan den schemalagda putsmånadaden.

Om man tackar nej till puts (eller gör ändringar som gör att vi inte kan putsa vid det tillfället), när fönsterputsaren är på plats tillkommer en installationsavgift på 225kr (inkl moms, ej RUT-avdrags berättigat).

Varken regn eller snö gör att dina fönster blir smutsiga, det är värre om det blåser kraftigt. Vid kraftig nederbörd eller vind ställer vi in arbetet för att inte riskera arbetsskador.

Nyare fönster från mitten av 1990-talet och framåt kan vara extra repkänsliga om de är belagda med skydd för UV-ljus. Om du har fått mängder av smårepor bör du reklamera detta till tillverkaren av fönstret. Vi använder de mest skonsamma verktygen och våra fönsterputsare är utbildade på att inte repa fönster.

Nej, ni behöver inte vara hemma när vi putsar abonnemangsputs utvändigt.

Ja, all vår personal är försäkrade.

Om man har ett abonnemang och önskar komplettera med en invändig puts så kontaktar man oss för bokning av en tid innan den aktuella månaden. Har du inget abonnemang så boka här»

Övriga frågor

Betalning sker via faktura. Fakturan skickas hem till dig efter att arbetet är genomfört.

Vi har full försäkring som täcker eventuella skador på egendom.

Om du av någon anledning behöver avboka din tid görs det enklast via vår mejl: kundtjanst@stadax.nu, eller på nummer 010-434 8000. Avbokning sker senast 24 timmar före utsatt tid.

Nej, vi tar med oss allt som behövs själva, du behöver inte tänka på något.

Vi lägger stor vikt på flexibilitet och anpassar oss gärna efter kunders behov. Kontakta oss med en förfrågan på den tjänst du söker, så kommer vi göra vårt yttersta för att hjälpa dig!

Vi kan inte sätta fasta priser på våra tjänster utan sätter pris efter uppdrag. Läs mer om våra tjänster och begär en kostnadsfri offert.

I dagsläget erbjuder vi tyvärr inte e-faktura till privatpersoner, men vi arbetar aktivt med att hitta en lösning på det tillsammans med vår samarbetspartner. Tills dess uppmanar vi alla att anmäla sig till faktura via mejl.